İlef Dergisi
Permanent URI for this community
Browse
Browsing İlef Dergisi by Author "Barutçu, Atilla"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Annelik-Cinsellik-Beden: Masters Of Sex Dizisi Üzerinden 1950’ler Amerikası Kadınlık Hallerine Bakış(Ankara Üniversitesi, 2014-12-01) Barutçu, Atilla; İletişim Fakültesi2013 yılında başlayan ve on iki bölümlük ilk sezonunu geride bırakan medikal drama türündeki Masters of Sex dizisi, “Masters ve Johnson Cinsellik Araştırması”nı gözler önüne sermesinin yanı sıra William H. Masters ve Virginia E. Johnson’ın hayatının ayrıntılarını göstermesi açısından da ilgi çekici bir yapım olmuştur. Dizinin temel kaygısı zor koşullar altından gerçekleştirilen bu cinsellik araştırmasının detaylarını iletmek olsa da dizinin arka planında dönen kadınlık hikâyeleri o dönemin kadınları hakkında önemli ipuçları verir. Bu yazı Masters of Sex dizisi üzerinden 1950’ler Amerikasının kadınlık hallerine odaklanmaktadır. Bu amaçla dizinin dört kadın karakteri esas alınmıştır: Daha iyi ve mutlu bir hayat için çocuk yapmaya kendini adamış Libby Masters, kocasının eşcinselliği nedeniyle cinselliği tatmakta geç kalmış Margaret Scully, kadınlığının hiçbir şekilde doktorluğunun ve çalışmalarının önüne geçmemesi için maskülen davranan Lillian DePaul ve her şeyin ötesinde özgür ruhuyla diğer karakterleri geride bırakan iki çocuklu bekâr anne Virginia Johnson. Yazı, 1950’ler Amerikasında yaşayan bu kadın karakterlerin günümüz medyası aracılığıyla sunumunu ele almakta ve bu karakterleri annelik, cinsellik ve beden konuları üzerinden feminist bakış açısıyla incelemeye çalışmaktadırItem Savaş Kahramanı Bir Vicdani Retçi: Savaş Vadisi (Hacksaw Ridge) Filminde Çatışan Erkeklikler(Ankara Üniversitesi, 2019-12-04) Barutçu, Atilla; İletişim FakültesiAmerika’nın onur madalyası alan ilk vicdani retçisi olarak kabul edilen Desmond Doss’un hayatından sinemaya uyarlanan Savaş Vadisi (Hacksaw Ridge, Mel Gibson, 2016) filmi, dini inancı sebebiyle silah tutmaya, insan öldürmeye ve şiddete karşı olan bir erkeğin gönüllü olarak savaşa katılma hikâyesini anlatır. Film her ne kadar odağına vicdani retçi bir figürü alsa da farklı erkeklik temsilleri üzerinden erkeklikler arasındaki güç ilişkilerinin nasıl egemen erkeklik değerlerinin çıkarına işleyebildiğinin bir örneğini sunar. Filmi kışlada, ailede ve savaşta olmak üzere üç farklı erkeklik karşılaşması üzerinden inceleyen bu makale, egemen erkeklik değerlerine karşıt bir figür olarak temsil edilen erkekliğin nasıl bu değerleri beslediğini ve yeniden ürettiğini incelemeyi, bu sayede iktidar bloğunun çeşitlilik barındıran yapısını vurgulamayı amaçlamaktadır.