Browsing by Author "Arslan, Mehmet"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
Item Constructivist Approaches in EducationArslan, MehmetItem Eğitimde Yapılandırmacı YaklaşımlarArslan, MehmetItem Milli Eğitim Bakanlığında görev yapan öğretmenler için hizmetiçi eğitim modeli önerisi(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021) Arslan, Mehmet; Karakütük, Kasım; Eğitim Ekonomisi ve Planlaması BölümüBu araştırmada, Milli Eğitim Bakanlığında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin görüşleri dikkate alınarak öğretmenlere yönelik bir hizmet içi eğitim model önerisinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel ve nitel araştırma yöntemlerini içeren "karma araştırma" modeli kullanılmıştır. Nitel aşamada çalışma grubu; Milli Eğitim Bakanlığından sekiz üst yönetici, Ankara'da görev yapan dokuz öğretmen ve dokuz okul müdürü ile İstanbul, Hatay, Rize ve Diyarbakır'da görev yapan 73 öğretmen olmak üzere toplam 99 kişiden oluşmaktadır. Nicel aşamada hedef evren Milli Eğitim Bakanlığında görev yapan bütün öğretmenlerdir. Örneklem ise farklı illerde görev yapan 420 öğretmenden oluşmaktadır. Nitel aşamada, var olan hizmet içi eğitim yapılanmasına yönelik görüş ve öneriler bireysel ve odak grup görüşmeleri yoluyla; Covid-19 salgını sürecine yönelik öğretmen görüşleri ise yazılı olarak alınmıştır. Nicel aşamada ise araştırmacı tarafından geliştirilen modele yönelik önerileri içeren anket aracılığıyla görüşler alınmıştır. Ankette her soruya ilişkin yanıtların yüzde ve frekansları hesaplanmış; cinsiyet, kıdem, görev, branş, okul türü ve il değişkenleri açısından katılımcıların görüşleri arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığının görülebilmesi için ki-kare testi gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, var olan hizmet içi eğitim sisteminde gereksinimlerin tam olarak tespit edilemediği, planlamanın daha çok merkezi bir anlayışla yürütüldüğü, yerel düzeyde önemli ölçüde kapasite sorunlarının bulunduğu, eğitimlerin etkililiğinin izleme ve değerlendirmesinin yeterince gerçekleştirilemediği bulgularına ulaşılmıştır. Var olan sorunların giderilebilmesi için merkez örgütü, il milli eğitim müdürlükleri ve okullarda yeniden yapılanma gereksiniminin bulunduğu sonuç olarak ortaya konulmuştur. Bu çerçevede öğretmenler için iş yaşantılarıyla bütünleşmiş, işbirliği ve birlikte sorumluluk üstlenme kültürünün ağırlık kazandığı, odağında okulların bulunduğu bir yapıyı içeren hizmet içi eğitim modeli önerisi ortaya konulmuştur.