Browsing by Author "TEKER, Necmettin (Tez Danışmanı)"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item İletişim becerilerinin geliştirilmesinde yaratıcı dramanın etkisi(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı) İLHAN, Ayşe Çakır (Tez Danışmanı); TEKER, Necmettin (Tez Danışmanı); AKOĞUZ, Mete (Yazar)Bu çalışmada, Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı eğitim parklarına gönüllü olarak gelen ve yaratıcı drama atölye çalışmalarına katılan öğrencilerin, iletişim becerilerinde gösterdikleri gelişmenin belirlenmesi amaçlanmıştır. Deneysel model tekrarlı ölçüm desenindeki araştırmanın evrenini Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı eğitim parklarında yaratıcı drama atölye çalışmalarına katılan gönüllü öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise yaşları 9- 10 ve 11 olan 22 kişilik birinci grup ile, yaşları 11-12 ve 13 olan ikinci grup oluşturmaktadır. Örneklem grubu ile yapılan 12 haftalık yaratıcı drama atölye çalışması sırasında iletişim becerilerindeki gelişme ile ilgili gözlem yapılmıştır. Yapılan gözlemler düzenli olarak gözlem formuna işlenmiş, yapılan video kayıtları izlenerek doğrulukları kontrol edilmiştir. Elde edilen gözlem sonuçları SPSS programında çözümlenmiştir. Deney başlangıcı ve deney bitişindeki ortalama puanları ilişkili gruplar için t-testi kullanılarak test edilmiştir. Ayrıca iletişim becerileri geliştirmede cinsiyete göre fark olup olmadığı bağımsız grup için t-testi kullanılarak analiz edilmiştir. Bu araştırmadan elde edilen bulgular yaratıcı dramanın, tüm deneklerde deney başlangıcında yapılan gözleme göre deney bitiminde, iletişim becerilerinin geliştirilmesinde anlamlı bir değişiklik yaptığını göstermiştir. Abstract In this thesis, the aim is to make clear the improvement ( of communication skills) of the students who voluntarily come to Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı and attended the creative drama workshops in the education parks. The scope of the repetitive experimental model measurement designed survey is the students who voluntarily attended the creative drama workshops at the education parks of the Eğitim Gönüllüleri Vakfı (The foundation of education volunteers). Subjects are 22 who age 9-10-11 in the first group and 18 students who age 11-12-13 in the second group. Observation conducted in terms of improvement in communication skills of the sample group during in 12 weeks time. These observations have been regularly stated in the observation forms and are controlled through video recordings. The observation results were processed in the SPSS program. The means of the paired groups in the beginning and at the end of the experiment were tested using t-test. Moreover, whether the improvement in communication skills differs according to sex analyzed Independent groups using independent groups t-test The findings of this survey showed that creative drama, according to the observation made in the beginning of experiment, made a significant effect in improving communication skills for subjects of the experiment at the end of the experiment.Item İlköğretim beşinci sınıf fen ve teknoloji ders kitabının içerik ve görsel tasarım ilkeleri açısından değerlendirilmesi(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı Eğitim Teknolojisi Yüksek Lisans Programı) AŞÇI, İzafet (Yazar); TEKER, Necmettin (Tez Danışmanı)Bu araştırmada İlköğretim beşinci Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabı’na ilişkin içerik analizi kategorileri ve özel alt alanlar belirlenerek kitabın yazılı içerik analizi yapılmıştır. İçerik analizi için belirtilen kategori ve alt alanlara göre kodlamalar yapılmıştır. Bu kodlama alan uzmanlarından biri ve araştırmacının kendisi tarafından yapılmıştır. Özel alt alanların kitapta bulunma yüzde ve frekansları hesaplanmıştır. Buna göre kitaptaki ünitelerin sıralanışı, cümle yoğunluğu sıralaması karşılaştırılmış ve çoğunlukla uyuşmadıkları görülmüştür. İlköğretim Beşinci Sınıf Ders kitabının grafik tasarım ilkelerine uygun hazırlanıp hazırlanmadığı 22 alan uzmanına grafik tasarım ilkeleri anketi aracılığıyla sorulmuştur. Tatmin edici bir oranda yeterli olduğu görülememiştir.AbstractIn that research, content analysis categories and specific subfields related to Science and Technology course book of Fifth Grade Primary Education are defined and written content analysis of the course book is performed. For the content analysis, codification is done according to the defined categories and the subfields. The codification is done by one of the specialists in the subject and by the researcher. In the research, it is calculated how often and at what rate the subfields exist in the course book. According to the results, order of the chapters, intensity of sentences and order of importance, defined by specialists of the subject, are compared. The comparison shows that the results mostly mismatch. It is searched that whether the course book is prepared in accordance with the graphic design principles by getting data from 22 acknowledged expert. The result demonstrates that the course book is not prepared according to graphic design principles sufficiently.Item Öğretmen adaylarının teknoloji entegrasyonu öz-yeterlik algıları ve teknolojik pedagojik içerik bilgisi yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı (Eğitim Teknolojisi Programı)) ÜNAL, Erhan (Yazar); TEKER, Necmettin (Tez Danışmanı)Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının teknoloji entegrasyonuna yönelik öz-yeterlik algıları ile teknopedagojik eğitim yeterliklerini çeşitli değişkenlere göre incelemek ve aralarındaki ilişkiyi belirlemektir.Araştırma tarama modelinde yürütülmüş olup, araştırmaya 2011-2012 bahar yarıyılında Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 748 öğretmen adayı katılmıştır.Bu araştırmada veriler kişisel bilgi formu, Teknopedagojik Eğitim Yeterlikleri Ölçeği ve Teknoloji Entegrasyonuna Yönelik Öz-Yeterlik Algısı Ölçeği ile toplanmıştır.Araştırmada veri toplama araçlarından elde edilen puanlar SPSS17.0 istatistik programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, yüzde, frekans, bağımsız örneklemler için t-testi, tek yönlü varyans analizi, korelasyon, çoklu doğrusal regresyon yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmadan çıkan sonuçlar şöyledir: Öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterliklerinin ileri düzeyde, alt boyutları uzmanlaşma, tasarım ve uygulama açısından ileri düzeyde, etik açısından orta düzeyde oldukları belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterlikleri cinsiyete göre anlamlı bir şekilde farklılaşmamaktadır. Öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterlikleri sınıf düzeylerine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmaktadır. Öğretmen adaylarının bölüme göre teknopedagojik eğitim yeterlikleri ve alt boyutları tasarım, uygulama, uzmanlaşma açısından anlamlı bir farklılaşma yoktur. Ancak, bölüme göre etik alt boyutunda anlamlı farlılık vardır. Öğretmen adaylarının teknoloji entegrasyonuna yönelik öz-yeterlik algıları yüksektir. Öğretmen adaylarının teknoloji entegrasyonuna yönelik öz-yeterlik algıları ve alt boyutu olan Bilgisayar Teknolojilerini Kullanma Öz-Yeterlik algıları açısından cinsiyete, sınıfa göre anlamlı bir şekilde farklılaşmakta, ancak bölüme göre anlamlı bir şekilde farklılaşmamaktadır. Öğretmen adaylarının teknoloji entegrasyonuna yönelik öz-yeterlik algıları ile teknopedagojik eğitim yeterlikleri arasında anlamlı, pozitif ve yüksek düzeyde bir ilişki vardır. Öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterlikleri alt boyutları, tasarım, uygulama, etik ve uzmanlaşma birlikte teknoloji entegrasyonuna yönelik öz-yeterlik algısını yordamaktadır.AbstractThe purpose of this study was to examine the relationship between preservice teachers' perceptions of technology integration self-efficacy and technopedagogical knowledge competencies and identify relationship between them.The survey method has been used in this research and 748 preservice teacher attended the survey from Afyon Kocatepe University in spring of 2011-2012.Data was gathered with Individual Knowledge Form, “Technology Integration Self Efficacy Scale” and “Technological Pedagogical Content Knowledge Scale (TPACK-Deep Scale)” in this study.The data gathered from the measurement tools have been analyzed with the SPSS 17.0 Statistics Program. For data analysis, average, percentage, frequency, independent samples t-test, one way analysis of variance, correlation and multiple linear regression analysis methods has been used. The research results show that: Preservice teachers have high level technopedagogical knowledge competency; in sub dimensions of proficiency, design and exertion they have high level competency; in sub dimension of ethics they have average level competency. In terms of gender no significant difference was determined regarding preservice teachers’ technopedagogical knowledge competency. In terms of class no significant difference was determined regarding preservice teachers’ technopedagogical knowledge competency. In terms of deparment no significant difference was determined regarding preservice teachers’ technopedagogical knowledge competency except for sub dimension of ethics. Preservice teachers have high level perception of technology integration self-efficacy. In terms of gender and class there were significant differences between preservice teachers’ perception of technology integration self-efficacy and sub dimension of Perception of Computer Technology Use Self-Efficacy but in terms of deparment no significant difference was determined. There is a significant, positive and high level relationship between preservice teachers’ technopedagogical knowledge competency and perception of technology integration self-efficacy. The sub dimension of technopedagogical knowledge competency design, exertion, ethics and proficiency predict the perception of technology integration self-efficacy.