Browsing by Author "TOSUN, CEMAL"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Din dersleri öğretmenlerinin dini bilgi anlayışları ve bunun din öğretimine yansıması(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021) SAYIN, GÜLŞEN; TOSUN, CEMAL; OtherDini bilgi yalnızca bir öğrenme konusu olmanın ötesinde sahip olduğu değer ve yaşam felsefesi ile öğrenme ortam ve süreçlerine öğretmenler aracılığıyla dahil olmaktadır. Bu açıdan öğretmenler; sunulan dini bilginin niteliği, sunuş yönteminin ve üslubun dayandığı felsefe ile bu sürece olumlu ve olumsuz etkilerde bulunabilmektedirler. Böylelikle öğretim sürecinin öğretilen bilgi ve öğretenin bu bilgiye ilişkin yaklaşımından bağımsız şekillendiğini söylemek zor bir hal almaktadır. Din öğretimi süreçlerinde varlık gösteren bu olgu araştırmaya değer bulunmuş ve çalışmada din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenleri ile Anadolu imam hatip liseleri meslek dersi öğretmenlerinin dini bilgi anlayışları ve din eğitimi uygulamalarına yansıması bağlamında ele alınmıştır. Buna göre; din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenleri ile Anadolu imam hatip liselerinde görev yapan meslek dersi öğretmenlerinin dini bilgi anlayışları örgün din öğretimi süreçlerinde belirleyici ve yönlendirici bir etkiye sahiptir. Ayrıca din öğretiminde yalnızca din eğitimi öğretmenlerinin dini bilgi anlayışları değil, öğrencilerin din öğretimi süreçlerinden beklentileri, öğretmenlerin benimsemiş oldukları eğitim anlayışı ve eğitim inançları da din öğretimi süreçlerinde yönlendirici etkiye sahiptir. Çalışmada din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenleri ile Anadolu imam hatip liselerinde görev yapan meslek dersi öğretmenlerinin dini bilgi anlayışları, dini bilgi anlayışlarının öğretim süreçlerine etkisi ve örgün öğretimde ön plana çıkan dini bilgi anlayışları hakkında öğretmen görüşlerinden yola çıkılarak ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi ile yarı yapılandırılmış sorular üzerinden elde edilen verilere içerik analizi uygulanmıştır. Buna göre araştırmada öğretmenlerin dini bilgi anlayışları üç farklı kavramla ortaya konulmuştur. Bunlar; imanî ve itikadî konuları anlatımında ön plana çıkan normatif dini bilgi anlayışı, dinin kapsayıcılığına vurgu yapan yorumlayıcı dini bilgi anlayışı, sosyal yaşamda aksiyolojiden dinamizm alan işlevselci dini bilgi anlayışı şeklindedir. Dini bilginin bu formlarının yanı sıra din öğretimi süreçlerinde dini bilgiyi etkileyen farklı unsurlar da araştırmada alt amaçlar ekseninde bulgularda yer almıştır.Item İLAHİYAT FAKÜLTELERİNDE VAİZLİK EĞİTİMİTOSUN, CEMAL