Browsing by Author "YILDIZ, Nuran (Tez Danışmanı)"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item 22 Temmuz 2007 milletvekili genel seçimleri öncesi Adalet ve Kalkınma Partisi’nin siyasal iletişim stratejileri(Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı) TAŞYÜREK, Müzeyyen (Yazar); YILDIZ, Nuran (Tez Danışmanı)Bu çalışma, 22 Temmuz 2007 Milletvekili Erken Genel Seçimleri öncesi Adalet ve Kalkınma Partisi’nin siyasal iletişim stratejilerini konu edinmektedir. Seçimlerden, oylarını 11 puanın üzerinde artırarak çıkmış olan Adalet ve Kalkınma Partisi’nin bu oy artışında, parti tarafından uygulanan siyasal iletişim stratejilerinin etkili olup olmadığı anlaşılmaya çalışmıştır. 22 Temmuz 2007 seçimleri, 11. Cumhurbaşkanlığı seçim sürecinde yaşananların bir uzantısı olarak 5 yıllık normal süresinin tamamlanmasına yaklaşık 5 ay kala erkene alınmıştır. Kuramsal çerçevenin sunulduğu ilk bölümde, iletişim, siyasal iletişim, propaganda olgularının tarihsel gelişimi, genel kabul gören ilkeleri aktarılarak günümüzde siyasal iletişim ve propagandanın kazandığı yeni boyutlar ve yönelimler irdelenmiştir. “Siyasal pazarlama”, “siyasal reklamcılık”, “siyasal iletişimde profesyoneleşme” gibi kavramların da tartışıldığı bölümde siyasal iletişimin dünyada ve Türkiye’deki pratiklerden hareketle kavramın uygulamadaki görünümleri örneklenmiştir. “Bulgular ve Değerlendirme” bölümünde, 22 Temmuz 2007 seçimleri öncesi AKP’nin propaganda faaliyetleri incelenmiştir. Bu aşamada ilk olarak seçim bildirgesi, miting konuşmaları ve gazetelerden derlenen miting haberlerine kategorik analiz uygulanmıştır. Elde edilen veriler ışığında AKP’nin seçim iletişimi stratejileri irdelenmiş ve araştırmanın varsayımları sınanmıştır.Item Liderlik iletişim stratejisi: Meydan okuma(Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı) AKYOL, Kevser (Yazar); YILDIZ, Nuran (Tez Danışmanı)“Meydan okuma” ve lider davranışı arasında tarih öncesi dönemlerden bu yana süre gelen bir ilişki söz konusudur. Tarihte birçok liderin meydan okuma davranışı ile ön plana çıktığı bilinmektedir. Fakat modern toplumlarda liderlik ve meydan okuma ilişkisinde “iletişim süreçleri” eskiden olduğundan daha etkin bir rol oynamaktadır. Günümüzde liderler “meydan okuma”yı bir iletişim stratejisi olarak kullanabilmektedirler. Hatta liderlik imajında en belirleyici unsurunun “meydan okuma” olduğu liderler söz konusudur. Bu nedenle “meydan okuma” kavramının iletişimsel boyutlarıyla birlikte ele alınması gerekmektedir. “Meydan okuma”yı, liderlik iletişim stratejisinin bir unsuru olarak inceleyen bu çalışmada “meydan okuma”nın iletişimsel boyutları “ben vurgusu”, “güç/iktidar”, “duygusal göndermeler”, “kitle ruhu” ve “statüko/değişim arzusu” alt başlıklarıyla analiz edilmektedir. Bu temalar çerçevesinde “meydan okuma”nın lider imajı üzerindeki etkisi Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan örneğinden yola çıkarak tartışılmaktadır. AbstractThere has been a close relationship between the “challenge” and behaviors of a leader since prehistoric times. It is known that many leaders of the past stood out by challenging; however, in modern societies "communication processes" in the relationship between challenge and leadership plays a more active role than before.Today leaders might use "challenge" as a communication strategy. In fact, in some cases "challenge" becomes the most decisive factor of some leaders’ images. Therefore, the concept of “challenge" should be considered with its communicative dimensions. In this study, which regards "challenge" as an element of leadership communication strategy, the communicative dimensions of the “challenge" are analyzed with the subtitles of "emphasis of I", "authority/power", "emotional references", "mass spirit", "desire of status quo/change". In the framework of these themes, the impact of the “challenge” on the leader image is discussed with the example of Recep Tayyip Erdoğan, President of the Republic of Turkey.Item Türkiye'de roman yazarlarının markalaşma süreci: Elif Şafak örneği(Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı) YILDIZ, Nuran (Tez Danışmanı); CANBAY, Belma (Yazar)1990'lı yılların sonlarından itibaren, marka ve pazarlama literatüründen yararlanarak kişisel markalaşma kavramını açıklayan, bu konuda modeller geliştiren ve örnekler sunan Peter Montoya, William Arruda, Dan Schawbel gibi yazarlar kişilerin de marka olabileceklerini öne sürmektedirler. Bu bağlamda bugün artık pazarlamacıların sadece ürünleri ya da hizmetleri değil kişileri de başarıyla markalaştırabildiklerini söylemek mümkündür. Diğer taraftan edebiyat sanatının insanların iç dünyalarına seslenen, onlara duyusal ve duygusal deneyimler yaşatabilen ciddi bir tüketim aracı oluşu, yazarlar ve eserleri için de kökleri 19.yy.'ın sonlarına uzanan marka ve pazarlama stratejilerinin uygulanmasını gerektirmiş ve bugün eser sahiplerini pazarlamanın başlıca özneleri haline getirmiştir. Özellikle roman türünde gözlemlenen tüm bu gelişmeler ise bizi çok satan (best seller) ve farklı kesimlerce kabul gören ünlü roman yazarlarının bu başarılarının altında yatan nedenleri sorgulamaya ve hem kişilikleri hem de eserleri aracılığıyla tıpkı ürün ve hizmetlerde olduğu gibi yazarlar için de bir markalaşma sürecinin sözkonusu olabileceği görüşüne yöneltmektedir. Bu nedenle bu çalışmada ilk romanı Pinhan'ı yayımladığı 1997 yılından bu yana ard arda yazdığı eserleriyle yurtiçinde ve yurtdışında tanınan ve geniş bir okuyucu kitlesine seslenen yazar Elif Şafak'ın kişisel markalaşma süreci, edebiyat-marka ve pazarlama disiplinlerinin oluşturduğu üçgende ve konuyla ilgili literatür ışığında açıklanmaya çalışılmıştır.AbstractStarting from late 1990's, authors like Peter Montoya, Hubert K. Rampersad, William Arruda, and Dan Schawbel, who have explained the concept of branding persons using the branding and marketing literature and who have developed models and examples, are claiming that people can also be branded. In this context, today, marketers do not only brand products and services, but they can successfully brand people as well. On the other hand, the fact that the art of literature, which appeal to the inner world of people, which introduces readers to a world of sensual and emotional experiences, has become an important object of consumption, applying branding and marketing strategies rooting back to the end of the 19th century have become necessary for the authors and their works and has made the owners of such work main subject of marketing. As for the these developments, observed especially in the fiction variety, direct us to question the reasons behind the success of best sellers and famous authors of fiction who are well accepted by different groups and direct us to the idea that the authors, with their personality as well as their works, can also be in a branding process just like products and services. For this reason, in this study I have tried to explain the personal branding process of author Elif Şafak who has become well known domestically and internationally and has addressed a wide reader community with her consecutive novels since her first novel Pinhan published in 1997 in the light of the triangle formed by literature-brand and marketing disciplines and subject matter literature.