Browsing by Author "ZENGİN, Halise Kader (Tez Danışmanı)"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Finlandiya’da din eğitimi(Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri (Din Eğitimi) Anabilim Dalı) KUŞÇUOĞLU, Aslıhan (Yazar); ZENGİN, Halise Kader (Tez Danışmanı)Bu tez çalışmasında Finlandiya’daki genel eğitim sistemi ve din eğitimini; eğitimin durumu, öğretmen yetiştirme sistemi, din eğitiminin tarihsel gelişim ve dönüşüm süreci, ülkedeki dini yapı, din eğitimi müfredat programı ve din öğretmeni eğitimi gibi başlıklar altında incelenmiştir. Bu inceleme sürecinde gerekli kaynaklar ve yabancı literatür taranmıştır. Konularla ilişkili olarak ülkedeki Milli Eğitim Bakanlığı ve Ulusal Eğitim Kurulu’nun, Fin İstatistik Kurumu’nun ve Fin Parlamentosu’nun siteleri incelenmiş ve en son güncel olan bilgiler kullanılmıştır. Çalışmada ilk olarak Finlandiya'da devlet tarafından desteklenen okullarda din eğitimi ile ilgili en son gelişmeler, yasal hükümler ve içerikler hakkında genel bir bakış sunulmaktadır. Daha sonra, mevcut sistemdeki din eğitimi ile ilgili değerlendirmeler yapılmıştır. Alanında ilk olduğu için daha çok bilgi verme amacı güdülmüştür. Araştırma neticesinde, Finlandiya’da din eğitiminin, Fin toplumu ve kültürü için önemli bir unsur olduğu ve özellikle çocuk ve gençlerde vatandaşlık bilincinin oluşturulmasında kilit taşı görevini üstlendiği görülmüştür.AbstractAt this resarch includes the general education system and religious education in Finland; the history of education, the system of teacher education, historical development and transformation process of religious education, religious structure in the country, religious education curriculum and religious education. During this review, necessary resources and foreign literature were searched. In relation to the topics, the sites of the Ministry of National Education and the National Education Board, the Finnish Statistical Institute and the Fin Parliament were examined and the most up-to-date information was used. The study first provides an overview of the latest developments, legal provisions and content concerning religious education in state-funded schools in Finland. Next, evaluations were made on religious education in the current system. It is intended to give more information because it is first in its field. As a result of research, it has been seen that religious education in Finland is an important element for Finnish society and culture, and is a keystone in the formation of citizenship consciousness, especially in children and adolescents.