Browsing by Author "Zengin, Halise Kader"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
Item Almanya'da İslam din öğretimi modelleri (Bavyera eyaleti örneği)(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007) Zengin, Halise Kader; Tosun, CemalÇesitli ülkelerden gelen insanlar vasıtasıyla Almanya'da kültürel ve dinî çesitlilik artmıstır. Dinî cemaatler anayasanın ve eyalet yasalarının taleplerini yerine getirdiklerinde kendi dinlerini egitim ve ögretim hakkına sahip olmaktadır. Bu hak anayasanın 7/3. maddesinde belirtilmistir. Eyalet yetkilileri ve dinî cemaatler gençlere dinlerini ögretmek maksadıyla farklı çözüm önerileri gelistirdiklerinden slam din ögretimi modelleri de çok çesitlenmektedir. Almanya'da Bavyera Eyaleti üç farklı slam din ögretimi modelinin uygulanması bakımından önem arz etmektedir. Arastırmanın problemini ?Bavyera eyaleti örneginde Federal Almanya kamu okullarında slam din ögretimi model arayıs ve denemelerini, veli ögrenci ve ögretmenleri kapsayan alan arastırmasıyla betimlemek ve degerlendirmek? olusturmaktadır. Belirlenen üç okulda ders gözlemleri ve dersleri gözlemlenen ögretmenlerle, istekli olan her bir sınıf kademsinden (1.-4. sınıf) bir ögrenci ve veli ile görüsmeler yapılmıstır. Elde edilen bulgular durum incelemesi yolu ve Bohnsack yaklasımıyla analiz edilmistir. Sonuçta ders programlarının gelistirilme süreçlerinin birbirinden farklı oldugu ve programların niteliklerinin yaklasıma göre degistigi saptanmıstır. Genel olarak ögrenci ders kitapları ve materyalleri konusunda çalısmalara ihtiyaç oldugu ortaya çıkmıstır. Bir model hariç diger modellerde dersi veren ögretmenlerin din dersi ögretmeni olmaması velileri bu yönde beklenti içerisinde olmaya sevk etmistir. Velilerin model tercihlerinde dilin önemli bir faktör oldugu çıkarılmıstır. Veliler modelin yaklasımına bakmaksızın dinin uygulamaya yönelik ögretiminin yapılmasını istemektedir. Türkçe Din Bilgisi Dersinde daha çok yazma ve okuma etkinlikleri yer alırken Almanca Din Bilgisi Dersinde çalısma yaprakları ile çalısma ve slam Dersinde dinin uygulamaya yönelik kısmının ögretimi agırlıklı olarak yapılmaktadır.Abstract Mit der Einwanderung von Menschen aus verschiedenen Ländern nach Deutschland wuchs die kulturelle und religiöse Vielfalt in Deutschland. Gemeinden haben das Recht, ihre Religion zu lernen und zu lehren, wenn sie die verfassungs- und landesrechtlichen Voraussetzungen erfüllen. Da die Gemeinden in den Bundesländern verschiedene Lösungsvorschläge einbringen, variieren die Modelle islamischen Religionsunterrichtes. Insbesondere kommt in diesem Kontext dem Land Bayern eine besondere Stellung zu, da hier die Möglichkeit besteht drei verschiedene Modelle zu untersuchen. In diesem Rahmen wird das Problem dieser Arbeit wie folgt gestellt: ?Die Untersuchung und Bewertung verschiedener Modelle islamischen Religionsunterrichtes an öffentlichen Schulen des Bayerns durch die Ansicht und Erwartungenshaltung der Schüler, Lehrer und Eltern.? Als Untersuchungs Methode habe ich, Literaturrecherche und empirische Methode gewählt. Zur meiner Ziel zu erreichen habe ich Unterrichts Hospitationen (die Klassen 1- 4.) und Lehrer-, Schüler, Elterninterviews geführt. Nach der Datenerhebung sind die Daten transkriebiert und nach Bohnsack (Fallbeschreibung) analysiert. Die allgemeine Ergebnisse: Die Lehrprogramme und ihrer theoretischen Grundlagen unterscheidet sich nach die Modelle. Brauchbar sind für den Religionsunterricht Schulbücher und Medien. Die Eltern erwarten, dass die Lehrer Fachlehrer sei. Es ist herausgestellt, dass die Sprache des Unterrichts Einfluss hat. Die Eltern möchten, dass ihrer Kinder durch die religiöse Erfahrungen lernen. Als Lehrmethode abschreiben und vom Buch lesen kommt oft vor an der Religiöse Unterweisung auf Türkisch. Mit der Arbeitsblätter wird an der Religiöse Unterweisung auf Deutsch gearbeitet und im slam Unterricht wird oft Gebet geübt.Item Din eğitimi bilimi araştırmalarında videoların nitel analizi: Nvivo8 örneği(Ankara : Ankara Üniversitesi : İlahiyat Fakültesi, 2012) Zengin, Halise Kader; İlahiyat FakültesiBu makale, nitel veri analizinde başvurulan Nvivo programının Din Eğitimi bilimi araştırmalarında kullanımını konu edinmektedir. Araştırmanın temel sorusu şudur: Din Eğitimi bilimi araştırmalarında Nvivo8 programı kullanılarak bir video analizi nasıl yapılır? Bu temel soruyu cevaplamaya yönelik olarak, makalede Mısır Prensi Musa (The Prince of Egypt) isimli çizgi film üzerinden analiz süreçleri gösterilmiştir. Program, video analizi sürecinde işlevsel olmasına rağmen bazı zorlukları da içinde barındırmaktadır. Fakat temelde Din Eğitimi bilimi araştırmalarında, video analizi gerçekleştirilirken Nvivo programının kullanılabileceği sonucuna ulaşılmıştırItem Eğitsel oyunlar ve ilköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi dersinde kullanımı(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2002) Zengin, Halise Kader; Tosun, Cemal; İlahiyatDas Spiel erfullt viele Funktionen im menschlichen Leben so dass man es nicht übersehen darf, dass das Spiel bei der kognitiven, physikalischen, sozialen, sprachlichen und emotionall Entwicklung des menschen sehr wichtige Beitrâge leistet. Die Wissentschafler haben deswegen versucht, das Spiel genauer zu untersuchen und seine Eigenschaften festzustellen. Die Spiele werden in unterschiedlichen Bereichen angewandt. İm Bereich Erziehung finden die Spiele eine grosse Anwendungsmoglichkeit. Grunschulerziehung und der Religionsunterricht, der in dieser Erziehungsphase erteilt wird spielt wichtige Rolle bei der Entwicklung der Schülerînnen. în dieser Untersuhung ist angenommen worden, dass die Spiele auch im Religionsunterricht in Grundschulerziehung als Unterrichtstechnik angewandt werden können. Das Hauptziele meine Arbeit waren: - Das Spiele als ein Unterrichtstechnik mit seinen Möglichkeiten und Grenzen darzustellen - Die Spiele, die man im Religionsunttericht benutzen kann festzustellen - Die Anwendungsmoglichkeiten der festgestellten Spiele prazisieren. Um dieses Ziele zu erreichen habe ich eine auf Erziehungwissenschaftlichen und Religionspâdagogischen literatür beruchende Arbeit durchgefuhrt. ich habe Spielarten wie Auswendiglernen-, Schreib-, Diskussion-, Darstellungs-, Rollen-, Komunikationsspiele festgestellt und diese fur Religionsunterricht bearbeitet.Item Ev okulu yaklaşımıyla 7-10 yaş çocuklarının ailede din eğitimi / 7-10 years old children's religious education in the family with homeschooling approach(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020) Ceylan, Hicriye Vildan; Zengin, Halise Kader; İlahiyat FakültesiSon yüzyılda eğitime farklı yaklaşımlar çerçevesinde değerlendirilen alternatif eğitim yaklaşımları, bireyin bilişsel ve duyuşsal yeteneklerini ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak eğitimin, öğrenme ihtiyacına özgürce cevap veren bir süreç olduğunu savunmaktadır. Bu alternatif eğitim yaklaşımlarından biri olan Ev Okulu (Homeschooling), belirli kurallar ve sınırlar içerisinde değil, bireyin ihtiyaçları ve değerleri doğrultusunda eğitilmesini isteyen ebeveynlerin okulsuz bir öğretim gerçekleştirmek istemesiyle başlamıştır. Ev Okulu alternatif eğitim yaklaşımının, çocuğunun dinî ve ahlakî eğitimini önemseyen ebeveynler tarafından da tercih edilmesi, bu yaklaşımın evde ve ailede verilen din eğitimine yönelik yöntem, kaynak ve materyal konusunda her geçen gün gelişen bir alan olmasını sağlamıştır. Uygulama ve yöntem açısından Ev Okulu eğitim yaklaşımı, aileyle bağların güçlü olduğu ikinci çocukluk gelişim döneminde (7-10 yaş) verilecek dinî eğitim için uygun bir yaklaşım olduğunu sonucuna varılmıştır. Bu araştırmada söz konusu yaklaşım, genel özellikleriyle ele alınmış, kullandığı yöntem ve materyaller incelenmiş, bu yöntem ve materyallerle örnek bir konu planı işlenmiştir.