DERGİLER
Permanent URI for this community
Bu koleksiyonda Ankara Üniversitesi bünyesinde çıkarılan dergilerin sayıları arşivlenmektedir.
Browse
Browsing DERGİLER by Subject ", destek eğitim odası öğretmeni"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Zihin Yetersizliği Olan Öğrencilerin Devam Ettiği Destek Eğitim Odası Hizmetine Yönelik Bir Durum Çalışması(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2022) Güven, Didem; Other; OtherKaynaştırma uygulamaları kapsamındaki destek eğitim odası (DEO) hizmeti, mevzuatta yer almasına karşın son dönemlerde ülkemizde fiili olarak sunulmaya başlamış ve bu hizmetin nasıl sunulacağı tartışılır hale gelmiştir. Yöntem: Bu nedenle bu çalışma DEO’nun temel boyutları olan yönetim, rehberlik ve uygulama boyutlarının nasıl işlediğini bütün olarak görmek, betimlemek ve sonucunda çözüm önerileri sunmak amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden iç içe geçmiş tek durum çalışması olarak gerçekleştirilmiştir. Bu doğrultuda belirtilen her bir boyutun sorumluları olan 10 okul yöneticisi, 10 rehber ve 10 DEO öğretmeniyle yarı-yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların okullarında DEO’nun fiziksel ortamına ilişkin geliştirilen kontrol listeleri kullanılmıştır. Ayrıca araştırmacı, DEO’nun işleyişini betimlemek için bir okulun iki ayrı DEO’sunda saha notları tutmuş; süreç boyunca araştırmacı günlüğüne görüşlerini yansıtmıştır. Bulgular: Yapılan analiz sonucunda fiziksel ortama, paydaşların görüşlerine ve DEO’nun işleyişine ilişkin üç tema ortaya çıkmıştır. Araştırma sonucunda, DEO’ların fiziksel ortamının yetersiz olduğu, rehber öğretmen ve yöneticilerin DEO sürecinin lideri olduğu, DEO’da sadece öğretim hizmeti sağlandığı, danışmanlık hizmetinin sunulmadığı görülmüştür; katılımcıların DEO bilgilerinin yetersiz olduğu anlaşılmıştır. Tartışma: Araştırma sonucunda DEO hizmeti süreçlerin sağlıklı işlemediği, katılımcıların DEO bilgilerinin yeterli olmadığı ortaya çıkmıştır. DEO’da öğretmenlerin sadece öğretim yaptıkları, DEO konusunda lider kişilerin okullardaki rehber öğretmenlerle okul yöneticileri olduğu anlaşılmıştır. Belirtilen bu olumsuz durumların üstesinden gelmek için DEO’lara özel eğitim öğretmeni ataması önerilmiştir.