Sayı:171.2 (2020)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Sayı:171.2 (2020) by Author "Other"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
Item Authentic Language Input in Foreign Language Teaching Materials: Advantages and Disadvantages(Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi, 2020) Kaygısız, Çağrı; Other; OtherFollowing the domination of the communicative approach in foreign language teaching, the idea that language development is possible through message-oriented input has resulted in discussions about the kind of input presented to individuals during language teaching, and the use of authentic language teaching materials (tools) by integrating them as input into language teaching processes has become one of the major arguments of the communicative language teaching approach. In line with this, the present study aims to examine the concept of authenticity, which has an ever-increasing importance in foreign language teaching, as well as the advantages and disadvantages of authentic language teaching materials as rich sources of linguistic input within the context of the literature on foreign language teaching following a formative research methodology.Item Çocuğa yöneltilen dilde çift-biçimli sözel ifadelerin ‘kap’, ‘yiyecek’ ve ‘cinnet’ kavramsal alanlarında yeniden gözden geçirilmesi(Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi, 2020) Yıldırım, Filiz Çetintaş; Other; OtherBu çalışma, Türk ebeveynlerin bebek/çocuklarına yönelttiği dil kullanımlarının anlamsal özelliklerini kavramsal alanlar çerçevesinde ele almaktır. Türk ebeveynler çocuklarına hitap ederken hem sevgi sözcüklerini hem de saldırgan tutum ifadelerini kullanmaktadır. Bu durum, Aragon ve diğerleri (2015)’te açıklanan sevimli uyarana yönelik saldırgan tutum ile uyumludur. B/ÇYD içerisinde yer alan tüm sözel ifadeler eğretilemeyi açıklamak için kullanılan kavramsal alanlar (Lakoff ve Johnsen, 2003; Kövecses, 1986; 1990; 2004; 2010) ile açıklanabilir. Çalışma için 100 Türk ebeveyn ile görüşülmüş ve 3 soruluk bir açık-uçlu bire anket uygulanmıştır. Anketin sonucunda elde edilen veri tabanı nitel çözümlemeye alınmıştır. Çözümleme soncunda, doğrudan sevgi ifadelerinin SEVGİ ve KAP kavramsal alanları, çift-biçimli ‘yeme’ ile ilgili sözel ifadelerin DUYGUSAL İSTEK, AÇLIK ve KAP kavramsal alanları ve son olarak, saldırgan tutum ifade eden çift-biçimli sözel ifadelerin KAP ve CİNNET kavramsal alanları ile açıklanabildiği görülmüştür.Item Null/overt subjects ın rıch agreement languages(Ankara Üniversitesi Dil Ve Tarih Coğrafya Fakültesi, 2020) Kuram, Kadri; Other; OtherChomsky’s (1982) Extended Projection Principle (EPP) seems to be voided in some languages where the reference of subject can be recovered either from the agreement morphology on verb or from discourse where agreement is not available. Known as the null subject phenomenon, this has sparkled a great deal of discussion and cross-linguistic research in theoretical linguistics. Furthermore, null subjects are so common in null subject languages that subjects can only surface under strict conditions. Yet when these conditions are met null subject languages behave like non-null subject languages. That is, under the right discourse conditions subjects have to be overt regardless. I investigate in this paper how and why subjects remain unexpressed as well as how and why they have to be expressed in a null subject language; namely Turkish. In doing so, I reveal novel data contradicting the predictions made by Holmberg (2005, 2010a) regarding the theoretical account and classification of null subject languages. Finally, I offer a minimalist version of the subject deletion method developed by Roberts (2010) for null subjects.Item Tümce İşlemleme Süreçleri(Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi, 2020) Özge, Duygu; Other; OtherBu çalışma, sözlü tümce anlama süreç ve mekanizmasını oluşturan bileşenleri ve bu bileşenlerin birbirleri ile etkileşimlerini ortaya koyan belli başlı kuramları derlemeyi hedeflemektedir. Bu derleme, özellikle yapısal çözümleme süreçlerine dair varolan kuramların tartışmalarının yanı sıra, bu kuramların üzerinde anlaştığı belli başlı bulguları özetleyerek, insan dil işleme mekanizmasının doğasına dair güncel bilgi sunmayı amaçlamaktadır. İlk bölüm tümce anlama mekanizmasının doğasını, ikinci bölüm ise dil anlama süreçlerine dair kuramsal sorular ve bu sorular için alanyazındaki çözümleri ele almaktadır.Item Türkçede bileşik eki ve türetimsel dizil(Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi, 2020) Kunduracı, Aysun; Other; OtherBu çalışma, Türkçede geleneksel yaklaşımlarda belirtisiz ad tamlaması olarak bilinen, üretken ad+ad+(s)I(n) biçimindeki ad-ad bileşiklerini Süreçsel Biçimbilim (bkz. Zwicky, 1986; Aronoff, 1994; Pounder, 2000) çerçevesinde ele almakta, bileşikler için yapısal ve anlamsal bir çözümleme sunmakta ve bileşiklerde eklenen -(s)I(n) eki için yeni bir işlev önermektedir. Bileşiklerdeki -(s)I(n) ekine türetimsel ve saf biçim(bilgi)sel bir görev (bileşik tabanları biçimleme) yükleyen çalışma, bu ekin eklenme sürecini de içeren belli bir grup türetim işleminden sorumlu bir dizil (İng. paradigm) yapısı önermekte, -(s)I(n)’ın bir grup türetim ekiyle dizilsel bir ilişki içinde olduğunu göstermektedir. Dizil yapısı, yalnızca -(s)I(n) eklenmesini değil (anlamsal olarak) beklendiği halde bu ekin eklenmediği durumları da açıklamaktadır. Çalışma, kuramsal açıdan da biçimbilimi (ve biçimbilgisel işlemleri) sözdizim ve sözlükçeye bağımlı olmayan ayrı bir dizge olarak kabul etmekte; anlamın biçimden, biçimin de anlamdan ayrı düzlemler olduğunu çeşitli dillerden veriyle vurgulayan süreçsel yaklaşımlara Türkçeden destekler sunmakta ve böylelikle biçimbilimdeki Ayrıklık Varsayımı’na (Beard, 1995) doğrudan gönderim yapmaktadır. Çalışma, ayrıca, biçimbilimde özerk biçimsel işlemlerin uygulandığı girdilere, yani tabanlara, ışık tutmakta ve hem türetimsel hem de çekimsel biçimbilgisi açısından tabanların kritikliğini ortaya çıkarmaktadır.