Browsing by Author "Arslan, Berna"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Ankara Çocuk Üniversitesi bilim programlarının değerlendirilmesi(Ankara Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi, 2019) Aral, Neriman; Arslan, Berna; Gülleroğlu, Hamide Deniz; Özdoğan Özbal, Ece; Aydos, Sebahat; Sağlık Bilimleri FakültesiAnkara Çocuk Bilim Merkezi Koordinatörlüğü (Ankara Çocuk Üniversitesi), Türkiye’nin ilk çocuk üniversitesi olarak 2009 yılından bu yana Ankara Üniversitesi’nde faaliyet göstermektedir. Ankara Çocuk Üniversitesi sürdürdüğü eğitim programları aracılığı ile öncelikli olarak çocukların bilimsel düşünme ve üretme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaca ulaşabilmek için koordinatörlük her yıl ortalama 3000 çocuğa eğitim vermektedir. Koordinatörlük bünyesindeki eğitim programları üniversitenin toplumla bağlarını güçlendirirken çocuklara yaparak, yaşayarak öğrenme fırsatı da sağlamakta, çocuklara bilimsel ve eleştirel düşünme, yaratıcı olma, yargılama, sorgulama, soru sorma, merak duyma, sorun çözme gibi becerileri kazandırarak, bilim ve sanatı çocuklar için yeni ve çekici bir yolla somut hale getirmeyi amaçlamaktadır. Koordinatörlük bünyesindeki eğitim programlarında 2009’dan bu yana herhangi bir değerlendirme ya da düzenleme çalışması yapılmamıştır. Milli Eğitim Bakanlığı programlarında yapılan değişiklikler ve teknolojik gelişmeler nedeniyle eğitim programlarının güncellenmesine ihtiyaç duyulmuştur. Bu ihtiyaç doğrultusunda “ANKARA ÇOCUK ÜNİVERSİTESİ BİLİM PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ” isimli proje hazırlanmıştır. Projenin amacı Ankara Çocuk Üniversitesi bünyesinde yer alan bilim programlarının kazanımlar, içerik, öğrenme-öğretme etkinlikleri ve değerlendirme süreçleri açısından değerlendirilmesi ve değerlendirme sonuçlarına göre güncellenmesidir. Yirmi bir ay süren proje kapsamında Ankara Çocuk Üniversitesi bünyesinde faaliyetlerini sürdüren dokuz bilim eğitim programlarının güncellenmesi ile programların değerlendirmesi yapılmıştır. Her bir program, programlara katılan 1218 çocuğun görüşleri ile program uygulayıcısı öğretim elemanlarının görüşleri doğrultusunda değerlendirilmiştir. Projede bilim programlarının değerlendirilmesi amacıyla dokuz programa ilişkin uygulanmalar 1013 dakikalık kamera kaydına alınmış ve programların değerlendirilmesi videolarının çözümlenmesi doğrultusunda yapılmıştır. Yapılan değerlendirmeler sonucunda; programlar güncellenerek her bir program için program kitapçıkları oluşturulmuşturItem İngilizce öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin belirlenmesi(Ankara : Ankara Üniversitesi : Eğitim Bilimleri Enstitüsü : Eğitim Programları Anabilim Dalı : Eğitimde Program Geliştirme Bilim Dalı, 2019) Köksal, Kadem; Arslan, Berna; Dil ve Tarih-Coğrafya FakültesiBu araştırmada İngilizce Öğretmenlerinin İş Doyum Düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Veriler Minnesota İş Doyum Ölçeği (kısaltılmış ölçek formu) ve Kişisel Bilgi Formu ile toplanmıştır. Anket bulguları SPSS istatistik programı aracılığıyla yüzde ve frekans değerleri, t- testi, ANOVA testi ve çoklu karşılaştırma testlerinden Tukey testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın çalışma evrenini Muğla ilinde devlete bağlı liselerde çalışan İngilizce öğretmenleri oluşturmaktadır. Anketler online yöntemle uygulanarak daha geniş bir gruba ulaşılması amaçlanmış, örneklem yoluna gidilmeden ulaşılabilen tüm İngilizce öğretmenlerinden veri toplanmaya çalışılmış, 113 öğretmenden dönüt alınmıştır. Araştırma ile İngilizce öğretmenlerine; cinsiyeti, yaşı, medeni durumu, eğitim durumu, meslekteki görev süresi, çalışılan okul türü, haftalık ders yükü, sınıflarındaki öğrenci sayısı, mesleğini seçme nedeni, yeniden bir meslek seçme şansı olsa öğretmenlik mesleğini tekrar seçip seçmeyecekleri sorularak iş doyum düzeyleri belirlenmiştir. Analizlerden elde edilen bulgular öğretmenlerin içsel iş doyumu ortalamasının "Memnunum"; dışsal ve genel iş doyumu ortalamalarının "Kararsızım" düzeyinde olduğunu göstermiştir. İş doyumu ölçeğindeki ifadeler incelendiğinde içsel doyum için en yüksek ortalama "Bana sürekli bir iş sağlaması bakımından" ifadesi için "Çok memnunum", en düşük ortalama "Toplumda saygın bir kişi olma şansını vermesi bakımından" ifadesinde "Kararsızım" olarak ortaya çıkmıştır. Dışsal iş doyum ifadelerinde en yüksek değer "Yaptığım iyi bir iş karşısında takdir edilme açısından" "Memnunum" düzeyindeyken; en düşük değer "Yaptığım iş ve karşılığında aldığım ücret bakımından" neredeyse "Memnun değilim" düzeyinde bulunmuştur. Kişisel özelliklerden yaş, görev süresi, ders yükü, mesleği seçme nedeni, öğretmenliği tekrar seçer miydiniz değişkenleri ile iş doyum düzeyleri arasında anlamlı farklılık bulunurken, diğer değişkenlerde anlamlı farklılık bulunmamıştır. Elde edilen sonuçlar ışığında öğretmenlerin iş doyum düzeylerini etkileyen etmenler ortaya konulmuş ve önerilerde bulunulmuştur. The aim of this thesis is to define the job satisfaction level of English teachers. For data collection tool the short form of Minnesota Job Satisfaction Questonnaire was used with 5- likert type scale. With Personal Information Form teachers' demographic characteristics data were obtained. Questionnaire findings were analyzed with statistics programme SPSS by using percentages, frequency results, t-test, one-way ANOVA and multiple comparison test Tukey. The target population of the study was the English teachers who work at public high schools in Muğla. The data collection tools were applied online and aimed to reach all target population, 113 teachers gave feedback.. With this study teachers were asked about their gender, marital status, education level, work experience, type of school, weekly work load, the number of students in their classes, the reason of choosing teaching profession, if given a chance whether to choose same occupation or not. According to these variables their job satisfaction levels were tried to be identified. The results show that teachers' intrinsic job satisfaction level mean is at satisfied level, extrinsic job satisfaction level mean is at "neither satisfied nor dissatisfied" level . Overall job satisfaction mean is also at neither satisfied nor dissatisfied level. While the highest measures of intrinsic satisfaction level is found at the statement " The way my job provides for steady employment", the lowest points were at " The chance to be 'somebody' in the community". When we look at the extrinsic job satisfaction statements; the highest score was at " The praise I get for doing a good job" but the lowest score was at " The pay and the amount of work I do". When we inquired the relationship between job satisfaction and personal variables there couldn't be found significant difference between job satisfaction and the variables of gender, marital status, education status, type of school, number of students. On the other hand a significant difference was found between job satisfaction and the variables of age, work experience, weekly work load, the reason of choosing teaching profession, whether to choose same occupation or not. With the help of results the factors that affect teachers' job satisfaction level are determined and some recommendations are given.Item Öğretmen eğitiminde akreditasyon ve Türkiye için bir model önerisi(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2008) Arslan, Berna; Kısakürek, Mehmet A.; Eğitim Programı ve Öğretimi BölümüThis study has three main aims in line with accreditation systems and, more specifically, the accreditation system in teacher education. The first aim is to define the process of accreditation in higher education. For this aim, the accreditation systems in higher education in JQI countries in Europe, USA, Australia and Japan are investigated. The second aim is to explore how accreditation in teacher education works. Considering this aim, the accreditation systems in teacher education in England, Scotland, USA and Australia are analysed. The third aim is to propose an accreditation model for teacher education system in Turkey.In the method of the study, the constant comparative method was used in order to compare the accreditation systems in the different countries and to develop the model; a general framework of the accreditation system for Turkey was defined. According to this general framework, a questionnaire was formed and then it was revised by the specialists in this area. The questionnaire were administered to 86 academicians in the study group involving in the deans and the vice deans of the education faculties in Turkey, the members of Academic Evaluation and Quality Improvement Commission (YÖDEK) and some experienced educational specialists in the accreditation field.The findings of the study show that the accreditation process in higher education has been implemented due to the approval of the new programs and improving the quality of the programs. Moreover, it is clearly seen from the findings that the duration of the accreditation and its process are different from one country to another. To illustrate, in some countries, the accreditation in teacher education institutions is conducted by a unit in their ministry of education while, in some other countries, this is conducted by the institution which does not have any commercial expectation.The model proposed in this study has six phases as ?basic principles of teacher education?, ?accreditation bodies?, ?roles and responsibilities of a teacher education accreditation institution?, ?accreditation process in teacher education?, ?accreditation categories and validity period of each category?, ?structure of standards in accreditation?.In line with the findings gathered, through ?Institution for Accreditation in Teacher Education Programs in Turkey? to be established, the evaluation of the programs should be conducted externally. Also, identifying the standard for the accreditation should be conducted. It is crucial that academicians should be trained in line with this. Finally, it is suggested that quality assurance studies in teacher education should be developed.