Browsing by Author "Aydos, Sebahat"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Ankara Çocuk Üniversitesi bilim programlarının değerlendirilmesi(Ankara Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi, 2019) Aral, Neriman; Arslan, Berna; Gülleroğlu, Hamide Deniz; Özdoğan Özbal, Ece; Aydos, Sebahat; Sağlık Bilimleri FakültesiAnkara Çocuk Bilim Merkezi Koordinatörlüğü (Ankara Çocuk Üniversitesi), Türkiye’nin ilk çocuk üniversitesi olarak 2009 yılından bu yana Ankara Üniversitesi’nde faaliyet göstermektedir. Ankara Çocuk Üniversitesi sürdürdüğü eğitim programları aracılığı ile öncelikli olarak çocukların bilimsel düşünme ve üretme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaca ulaşabilmek için koordinatörlük her yıl ortalama 3000 çocuğa eğitim vermektedir. Koordinatörlük bünyesindeki eğitim programları üniversitenin toplumla bağlarını güçlendirirken çocuklara yaparak, yaşayarak öğrenme fırsatı da sağlamakta, çocuklara bilimsel ve eleştirel düşünme, yaratıcı olma, yargılama, sorgulama, soru sorma, merak duyma, sorun çözme gibi becerileri kazandırarak, bilim ve sanatı çocuklar için yeni ve çekici bir yolla somut hale getirmeyi amaçlamaktadır. Koordinatörlük bünyesindeki eğitim programlarında 2009’dan bu yana herhangi bir değerlendirme ya da düzenleme çalışması yapılmamıştır. Milli Eğitim Bakanlığı programlarında yapılan değişiklikler ve teknolojik gelişmeler nedeniyle eğitim programlarının güncellenmesine ihtiyaç duyulmuştur. Bu ihtiyaç doğrultusunda “ANKARA ÇOCUK ÜNİVERSİTESİ BİLİM PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ” isimli proje hazırlanmıştır. Projenin amacı Ankara Çocuk Üniversitesi bünyesinde yer alan bilim programlarının kazanımlar, içerik, öğrenme-öğretme etkinlikleri ve değerlendirme süreçleri açısından değerlendirilmesi ve değerlendirme sonuçlarına göre güncellenmesidir. Yirmi bir ay süren proje kapsamında Ankara Çocuk Üniversitesi bünyesinde faaliyetlerini sürdüren dokuz bilim eğitim programlarının güncellenmesi ile programların değerlendirmesi yapılmıştır. Her bir program, programlara katılan 1218 çocuğun görüşleri ile program uygulayıcısı öğretim elemanlarının görüşleri doğrultusunda değerlendirilmiştir. Projede bilim programlarının değerlendirilmesi amacıyla dokuz programa ilişkin uygulanmalar 1013 dakikalık kamera kaydına alınmış ve programların değerlendirilmesi videolarının çözümlenmesi doğrultusunda yapılmıştır. Yapılan değerlendirmeler sonucunda; programlar güncellenerek her bir program için program kitapçıkları oluşturulmuşturItem Boşanma nedeniyle parçalanan ailelerde çocukların velayetine karar verilme sürecinin velayet raporları ve uzman görüşlerine dayalı olarak incelenmesi(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2017) Aydos, Sebahat; Akyol, Aysel Köksal; Çocuk GelişimiBu çalışma; boşanma nedeniyle parçalanan ailelerde çocukların velayetine karar verme sürecinde hazırlanan raporlarının incelenmesini ve raporları hazırlayan uzmanların, çocukların velayetine ilişkin rapor hazırlama süreci ile ilgili görüşlerini betimlemeyi amaçlamaktadır. Betimsel tarama modeli üzerine kurulan bu araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi ve görüşme yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma kapsamında 107 adet veleyete ilişkin hazırlanmış olan rapor değerlendirilmiştir ve araştırmanın görüşme boyutunda beş uzmanla görüşme gerçekleştirilmiştir. Velayete ilişkin raporların değerlendirilmesi için araştırmacı tarafından 'Kontrol Listesi', görüşmeler için ise yine araştırmacı tarafından hazırlanan 'Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu' veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Çalışmanın doküman incelemesi boyutunda verilere içerik analizi uygulanmıştır. İlgili sitatistik programına aktarılan veriler frekans analizine tabi tutulmuştur. Araştırmanın uzmanlarla derinlemesine görüşmeleri kapsayan boyutunda ise uzmanlarla yapılan görüşmelerde ses kaydı alınmış ve elde edilen veriler MAXQDA 12. Programına aktarılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara bakıldığında değerlendirilen raporlarda çocuklarla yapılan görüşmelerin velayete konu olan tüm çocukları kapsamadığı, velayete ilişkin değerlendirmelerde kanaat bildirilirken çocuğun gelişiminin uzmanlar tarafından önemsenen en önemli kriterlerden biri olmasına rağmen velayete konu olan çocuklara gelişimsel değerlendirme yapılmadığı, raporlar hazırlanırken yardımcı kaynak verilerinden yeterince yararlanılmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Uzmanlarla yapılan görüşme boyutundan ise, uzmanların velayete ilişkin değerlendirmelerde ev ziyareti gerçekleştirme ve yardımcı kaynak verisi toplama konularında problemler yaşadıkları, rapor hazırlama ve yazma sürecinde kullanılan standartların olmadığı, çocuğun gelişiminin velayete ilişkin değerlendirme sürecinde önemsendiği ancak uzmanların gelişimi değerlendirmek için yeterince zamanı ve uygun mekanlarının bulunmadığı, gelişim değerlendirmeye ilişkin yeterliliğe sahip olmadıkları sonuçlarına ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Çocuk gelişimi, Uzman raporları, Velayet