Browsing by Author "Ekinci, Bezar Eylem"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item 1985 Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Anayasası’na göre olağanüstü durumların kapsamı(Ankara Üniversitesi, 2020-12-29) Ekinci, Bezar Eylem; Hukuk Fakültesi1985 Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) Anayasası’nın Dördüncü Bölümü’nde “Olağanüstü Durumlar” düzenlenmektedir. Anayasa’da olağanüstü durumlar, üç maddede yer almaktadır. Bunlar, tabii afet ve ağır ekonomik bunalım nedeniyle; şiddet olaylarının yaygınlaşması ve kamu düzeninin ciddi şekilde bozulması nedenleriyle ilân edilen olağanüstü durumlar ya da sıkıyönetim, seferberlik ve savaş halidir. İlk olarak olağanüstü durumların nasıl düzenlendiği ele alınacaktır. Ardından olağanüstü durumlarda temel hak ve özgürlüklerin sınırlandırılması açıklanacaktır. Son olarak, Anayasa’ya göre olağanüstü durum işlemlerinin yargısal denetimi incelenecektir.Item Anayasa Hukuku açısından yüksek yargı kurulları ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti örneği(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015) Ekinci, Bezar Eylem; Gönenç, Levent; HukukThis study describes the development of the judicial councils. The emergence of judicial establishment, formation, members and decisions are examined. Judicial councils basically were created to ensure the independence of the judiciary. Therefore, the rule of law, judicial independence and the separation of powers issues are also described. Together with the general description, the judicial council establishment of the Turkish Republic of Northern Cyprus is examined. For the first time, in 1960's Constitution of the Republic of Cyprus, the development, structure, members and decisions of the Supreme Council of Judicature are dealth with within the framework of the principle of judicial independence.Item Toplantı ve Gösteri Yürüyüşü Düzenleme Hakkı Bakımından Bildirim Usûlünün Kapsamı(Ankara Üniversitesi, 2020-04-17) Ekinci, Bezar Eylem; Hukuk FakültesiToplantı ve gösteri yürüyüşü hakkı demokratik toplumlarda temel bir unsurdur. Özgürlüklerin kullanılmasında genel olarak serbestlik, izin ve bildirim olmak üzere üç farklı sistem öngörülmektedir. Türkiye’de anayasal düzenleme, toplantı ve gösteri yürüyüşü hakkının önceden izin alamadan yapılacağını belirtmektedir. İlgili Kanun’da ise bildirim usûlü öngörülmüştür. Bildirim usûlünün kullanımı, amacına uygun gerçekleştirilmediği zaman fiilen izin sistemine dönüşme riskini taşımaktadır. Dolayısıyla bildirim usûlü Anayasa’da güvence altına alınan izin almadan kullanılacak bu hakkı işlevsiz hale getirmeyecek şekilde düzenlenmeli ve uygulanmalıdır. Bu çalışmada, bildirim usûlü gerek Anayasa Mahkemesi gerekse İnsan Hakları Avrupa Mahkemesi kararları da dikkate alınarak açıklanacak ve incelenecektir.